سايت و انجمن ما با هدف رفع نياز وبمستران و پشتيباني از آن ايجاد شده است و همواره تلاش نموده است تا مانند الماسي در ميان وب هاي پشتيباني از وبمستران بدرخشد و اميد ميرود روزي يکي از درخشنده ترين ها در اين زمينه باشد
به بهانه مایکروسافت : ۱۰ تغییر لوگوی جنجالی تعداد بازدید: 204
|
|||
admin
![]() ![]() |
به بهانه مایکروسافت : ۱۰ تغییر لوگوی جنجالی
مایکروسافت در چنین روزی در سال ۱۹۸۷ برای اولین بار دست به تغییر لوگو خود زد و این شعار را برایش انتخاب کرد "ویندوز همه جاست، فقط یک مد زودگذر نیست". در حالی که لوگو مایکروسافت فقط یک نسخه از نمای تکنیکی به دنبال نام این شرکت بود اما با گذشت زمان، در حال حاضر ما با چهار لوگو مختلف ویندوز برای تسلط به تلویزیون، پیسی*ها، تبلت و گوشی*های هوشمند طرف هستیم. امروز لوگو مایکروسافت تغییر کرد و ما بهانه خوبی دیدیم برای به چالش کشیدن آن با لوگو*های معروف دیگر. تغییر لوگو یک شرکت می*تواند از طرفی بسیار شگفت آور باشد و احساسات طرفداران را در پی داشته باشد و از طرفی می*تواند باعث مسخره شدن طی چند هفته در توییتر و فیسبوک شود! بیشتر تر لوگو*ها برای تبدیل شدن به طرحی ساده تر، تمیز تر و تازه تر دست به تغییر می*زنند. به عنوان مثال می*توان به لوگو اصلی اپل که توسط استیو جابز طراحی شده بود اشاره کدر که تقریبا غیر ممکن بود از راه دور بتوانید عنوان آن را بخوانید. اما دلایل سیاسی هم می*تواند دلیل تغییر لوگو باشد. برای چند دهه، بسیاری از تیم*های ورزشی از لوگو*های آرمانی قبایل بومی*آمریکا بدون در خواست از آنها استفاده می*کردند. با اینحال با تغییر آداب و رسوم برخی از تیم*ها تصمیم گرفتند تا لوگو خود را بازنشسته کنند در حالی هنوز برخی دیگر از این لوگو*ها استفاده می*کنند. در ادامه ی مطلب می*خواهیم تاریخچه تغییر ده لوگو بزرگ و بحث برانگیز را مورد برسی قرار دهیم و ببینم این لوگو از بدو تولد تا کنون چگونه بودهاند، پس همراه ما باشید. مایکروسافت لوگو اصلی مایکروسافت به طور کامل مناسب برای دهه هفتاد بود. مانند لوگو*های مجله هتلز، نوا تی وی شو، اسپیسی و … . خب مایکروسافت دست به تغییر زد به حروف درشت و کج(بولد و ایتالیک) روی آورد و با فونت sans-serif لوگویی ساخت که تا ۲۵ سال گذشته پایدار بود. به گزارش سیاتل تایمز، لوگو جدید مایکروسافت(که امروز معرفی شد) با استفاده از چهار رنگ که اغلب با مارک محصولات مایکروسافت است، طراحی شده است. لوگو جدید مایکروسافت روشن تر و با استایل جدید و تازه تری است، اما حروف “F” و”T” متصل باقی ماندند مانند طرح لوگو قبلی مایکروسافت. گپ یکی از فاجعه آمیز ترین تلاش*ها برای تغییر علامت تجاری در دهه گذشته در سال ۲۰۱۰ پیش آمد، زمانی شرکت گپ سعی به دور انداختن جسورانه لوگو سال ۱۹۶۹ کرد که با فونت درشت sans-serif با یک مربع آبی طراحی شده بود. ایده این بود که گپ جوان تر، تازه تر و بیشتر مرتبط با رسانه*های اجتماعی دیده شود، اما این طرح مورد انتقاد قرار گرفت و این شرکت تنها پس از یک هفته به لوگو قدیمی*و آشنا خود برگشت. جی سی پنی جی سی پنی در حال حاضر توسط رون جانسون، کسی که اپ استور را به یک خرده فروشی تبدیل کرد، اداره می*شود. بخشی از تغییر علامت تجاری جی سی پنی منجر به شکل گیری لوگو جدید شد. لوگویی که منعکس کننده پرچم آمریکا و ادعای جانسون که همیشه شما یک "معامله مربع" از فروشگاهی که غیر قابل پیش بینی نیست، می*خواهید. متاسفانه روش جدید جانسون برای جی سی پنی به خوبی جواب نداد. تحلیلگران خرده فروشی*ها می*گویند : مصرف کنند گان هیجان تبلیغات را تا اعتماد به قیمت کم ترجیح می*دهد. اپل استیو جابز زمانی که تنها ۲۱ سال داشت به طراحی لوگو شرکت اپل کمک کرد، لوگویی که در آن اسحاق نیوتون(کاشف نیروی جاذبه) زیر یک درخت سیب نشسته است. اما لوگو آن زمان شرکت اپل بیش از حد پیچیده بود و به راحتی از راه در قابل خواندن نبود، به طوری که پس از کمتر یک سال این شرکت آن را با لوگو آشنا سیب رنگین کمان جابجا کرد. در سال ۱۹۹۸ طرح فلزی مانند و رنگ*های دیگری نیز از این لوگو بیرون آمد که در نهایت تبدیل به سیبی که در تصویر است شده. استارتباکس آخرین لوگو شرکت استارتباکس در مارس ۲۰۱۱ طراحی شد و مانند توییتر بدون حروف بود. و فقط آیکون این شرکت اعتماد به مصرف کنندگان را تشخیص می*داد. در سال ۲۰۱۱ استارباکس در مورد لوگو جدید گفت : در این لوگو آزیر نمادین نشان داده می*شود که می*تواند ستاره ای را نشان دهد. دانشگاه ایلینوی لوگو تیم*های ورزشی در دهه ۹۰ و سال ۲۰۰۰ به دلیل اتهام اختلاف فرهنگی بسیار بحث برانگیز شد. در این بین تیم*های حرفه ای مانند ردسکینز واشنگتن و سرخپوستان کلیولند، در حالی که مکرر انتقاد می*کردند، به طور کلی دست به لوگو خود نزدند. بسیاری از کالج*ها نیز همین طور. هر چند در سال ۲۰۰۷، دانشگاه ایلینوی لوگو Chief Illiniwek را بازنشسته کرد و به دنبال آن دانشگاه میامی، دانشگاه مارکیوت و دیگران لوگو*های خود را به طور از طرح و نام*های بومی*آمریکایی طراحی کردند. اما هنوز کالج*هایی مانند امور خارجه فلوریدا، همچنان با اجازه از قبایل مربوطه از نام*های بومی*آمریکایی استفاده می*کنند. توییتر توییتردر تاریخ ۶ ژوئن دست به تغییر آیکون پرنده خود زد، اما تغییر زیادی در آن نداد. خود توییتر تایید کرد که لوگو ما ساده است و مردم نیازی به کارگیری کلمات در لوگو ما ندارند. لوگو جدید شبیه آرم پرنده قبلی است که هیچ کس با آن معامله بزرگی نکرد. در مقایسه با جدیدترین تکرار*ها، پرنده جدید توییتر باریک و فعال تر دیده می*شود و سر آن نیز رو به بالاست. گوگل گوگل ممکن است کمپانی باشد که بیشترین لوگو را در جهان دارد، به خاطر اینکه گوگل تعطیلات و یا مناسبت*های مختلف را با تبدیل لوگو خود به دودل(doodle) جشن می*گیرد. البته بعضی از این لوگو*ها متحرک نیز هستند. لوگو اصلی گوگل به نظر می*رسد توسط دو دانش آموز گرادیان با هیچ مفهوم گرافیکی طراحی شده است. لوگو در سال ۱۹۹۹ با حذف علامت تعجب ساده تر شد و بالاخره در سال ۲۰۱۰ با خلاص شدن از سایه سنگین خود طرح بهتری پیدا کرد. چیزی که الان شاهد آن هستیم. نوکیا چه ماهی جالبی! نوکیا شرکتی بسیار قدیمی*است، که در سال ۱۸۶۵ کارخانه ای برای تولید کاغذ بود. بعدها، چکمه، لاستیک و کابل برق! نیز قبل از تبدیل شدن به یک شرکت ارتباطات تلفن همراه تولید کرد. ماهی که در لوگو مشاهده می*کنید نماینده رودخانه نوکیانویرتا است، جایی که این شرکت در اصل استوار بود، برای بیست سال گذشته. لوگو جدید این شرکت بعدها با عبارت "ارتباط با مردم" طراحی شد تا به روشنی ثابت کند دیگر این شرکت در کسب و کار لاستیک برفی نیست. کمیک دی سی خانه بتمن و سوپر من چندبار در دهه گذشته دست به تغییر لوگو خود زده است و اخیر ترین تغییر آن چیزی است که در تصویر مشاهده می*کنید. اکثر طرفداران دی سی، آرم ساده و ضخیم این شرکت از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۵ را که توسط میلتون گلیزر طراحی شده بود و در سال ۲۰۰۵ به DC Spin تغییر کرد را ترجیح می*دهند. نظر شما در مورد این لوگو*ها؟ تغییر کدام یک محسوس تر بوده است؟ تشكر يادتون نره! |
||
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 12:51 |
|
![]() |
1 کاربر از admin به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند:
|
تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ